Czy uwzględniasz szerokie spektrum w swoich produktach i usługach?

Nie tylko potrzeby klienta, użytkownika czy pracownika są ważne. I nie tylko błędy poznawcze mają sens.

ISM (Indywidualny, Społeczny, Materialny) łączy w sobie całe spektrum czynników, które wpływają na nasze zachowania. To narzędzie, preferowane m.in. przez rząd szkocki (The Scottish Government), zostało mandowane dla wszystkich organów publicznych w ramach realizacji ich budżetów węglowych do 2032 roku.

Trzy konteksty ISM

1. Indywidualny

  • Wartości i Postawy: Co jest ważne dla jednostki?
  • Koszty i Korzyści: Jakie korzyści i koszty wiążą się z działaniem?
  • Emocje: Jak uczucia wpływają na decyzje?
  • Umiejętności: Co trzeba umieć, żeby coś zrobić?
  • Nawyki: Co robimy automatycznie?

2. Społeczny

  • Liderzy Opinii: Kto wpływa na nasze decyzje?
  • Normy Społeczne: Co inni uważają za normalne?
  • Relacje i Sieci: Jak nasze kontakty wpływają na nasze działania?

3. Materialny

  • Regulacje: Jakie zasady musimy przestrzegać?
  • Technologie: Jakie technologie mamy do dyspozycji?
  • Infrastruktura: Jakie mamy zasoby?
  • Czas: Jak organizujemy nasz czas?

Proces ISM został opracowany i wypróbowany w kontekście licznych zachowań związanych z zrównoważonym rozwojem i zdrowiem, we współpracy z partnerami, w tym samorządami lokalnymi, DEFRA, DFT, Public Health England, NUS, Wellcome Trust, Scottish Natural Heritage oraz różnorodnymi grupami społecznościowymi.

Jak to wpływa na Ciebie?

Czy w swoich produktach i usługach uwzględniasz szerszy obraz niż tylko koncentrację na jednostce? Wejście nowych przepisów w kontekście #AIACT czy też kary UOKiK pokazują, że warto o to zadbać.

Badania nad zachowaniami z zakresu nauk behawioralnych i neuronauki pokazują, jaką siłę ma kształtowane środowisko. Jesteśmy pod wpływem, ale też mamy na nie wpływ i możemy go projektować 😉

Zaangażuj się w proces ISM i zobacz, jak Twoja organizacja może zyskać dzięki bardziej holistycznemu podejściu!